پرسش های متداول متقاضیان ثبت نام

<ol><li>خیر</li><li>میهمان، تغییر رشته و مرخصی و انتقال از ترم دوم به بعد مجاز می باشد.</li><li>در شرایط خاص و ارایه‌ی مدارک و مستندات قابل قبول قابل بررسی در شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص استان می‌باشد.</li></ol>

<ol><li>1- تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.</li><li>تحصیل همزمان ویژه دانشجویان استعداد درخشان بر اساس مصوبه شماره ۴۱۰ مورخ ۲۲/۰۲/۱۳۷۷ شوارای عالی انقلاب فرهنگی امکان‌پذیر است. <a href="https://www.majmainfo.ir/wp-content/uploads/2022/11/Educational-questions-01.pdf">لینک بخش نامه شماره ۱</a></li><li>دانشجو در یک زمان حق نام نویسی و ادامه تحصیل در بیش از یک رشته و در هر رشته بیش از یک گرایش در یک یا چند دانشگاه را نخواهد داشت.</li></ol> * در صورت تخلف، از ادامه تحصیل در یکی از رشته های انتخابی به تشخیص کمیسیون بررسی موارد خاص وزارت محروم و سوابق تحصیلی وی باطل اعلام می شود و دانشجو در این حال موظف است کلیه هزینه های مربوط به رشته حذف شده را مطابق تعرفه های تعیین شده به دانشگاه ذیربط بپردازد

<ol><li>دانشجوی دوره‌‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته با داشتن شرایط زیر می‌تواند حداقل شش هفته پیش از شروع نیم‌سال تحصیلی بجز اولین نیم‌سال تحصیلی و صرفاً در تابستان نسبت به ارایه درخواست خود به گروه آموزشی مرکز اقدام نماید.</li><li>شورای آموزشی مرکز با ارسال مدارک نسبت به ارسال موضوع به کمیسیون بررسی موارد خاص واحد استانی ظرف مدت ۷۲ ساعت اقدام می‌نماید.</li><li>کمیسیون بررسی موارد خاص واحد استانی نیز می‌تواند درخصوص تغییررشته یا گرایش تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط زیر، اقدام نماید:</li></ol> <ul><li>تبصره ۱&nbsp; :&nbsp; وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان مرکز</li><li>تبصره ۲ : کمتر نبودن معدل کل دانشجو از معدل کل پایین‌ترین فرد پذیرفته شده در سهمیه و رشته مورد تقاضا در همان نیم‌سال تحصیلی پذیرفته شده.</li><li>تبصره ۳ : امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات تحصیلی مجاز باقی‌مانده.</li><li>تبصره ۴ : تغییر رشته از رشته‌های متمرکز به رشته‌های نیمه متمرکز امکان پذیر نیست.</li><li>تبصره ۵ :&nbsp; دانشجو در هر یک از مقاطع تحصیلی، تنها یک بار می‌تواند تغییر رشته دهد.</li></ul>

<p><strong>قوانین و مقررات جدید معادلسازی </strong></p> <ol><li>از مدت زمان نیمسال ارایه درس بیش از ۵ سال (۱۰ نیمسال) نگذشته باشد.</li><li>از نیمسال مهر ماه ۱۳۹۷ &nbsp;(۰۱/۰۷/۱۳۹۷) ورودی ۹۷۱ به بعد مورد تایید می باشد.</li></ol> <p><strong>مثال</strong> <strong>مهم</strong><strong>:</strong> توجه داشته باشید در صورتی که دانشجویی در نیمسال های ۹۶۲، ۹۶۳، ۹۷۱ و ۹۷۲ دارای انتخاب واحد بوده، فقط دروس ۹۷۱ به بعد دانشجو قابل معادلسازی خواهد بود.</p> <p>۳. همچنین در صورتی که دانشجویی در رشته ای فارغ التحصیل و مدرک اخذ نموده باشد، دروس آن قابل معادلسازی نخواهد بود.</p> <p>۴. در صورتی که از ریز نمرات اخراجی، انصرافی و یا عدم مراجعه معادلسازی می نمایید توجه داشته باشید که علت ترک تحصیل مواردی از جمله تداخل تحصیلی و مواردی که باعث لغو قبولی دانشجو شده باشد، نباشد.</p>

<ol><li>مراجعه به بخش <span style="color: #ff0000;"><a style="color: #ff0000;" href="https://www.majmainfo.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%da%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c/">کاربرگ های آموزشی</a> </span>و دانلود فرم سه صفحه ای درخواست انصراف از تحصیل (فرم شماره ۲۰۱ ردیف ۶)</li><li>تکمیل فرم بصورت تایپ شده و پرینت و امضای آن توسط دانشجو</li><li>ثبت درخواست انصراف در سامانه هم آوا</li><li>ارائه حضوری فرم درخواست انصراف تکمیل شده و تایپ شده و امضاء شده به آموزش مرکز</li><li>انجام فرایند بررسی پرونده و مشخص شدن وضعیت واحد های گذرانده و تسویه حساب مالی دانشجو (این فرایند در ۳۰ روز کاری انجام می شود)</li><li>اعلام وضعیت کلی به دانشجو جهت پرداخت بدهی یا آماده شدن ریز نمرات</li><li>مراجعه حضوری به آموزش مرکز و دریافت ریز نمرات و تسویه حساب مالی</li></ol>

<ol><li>دانشجویان انصرافی ورودی جدید طبق قوانین درج شده در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش هم‌چون: دفترچه ورودی مهر ماه ۱۴۰۲</li><li>دانشجویانی انصرافی که یک ترم به بالا تحصیل کرده‌اند و دانشجویانی که عدم مراجعه یک ترم یا بیشتر داشته و متعاقب آن انصراف از تحصیل می‌دهند</li></ol>

<p>۱.دانشجویان انصرافی ورودی جدید طبق قوانین درج شده در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش هم‌چون: دفترچه ورودی مهر ماه ۱۴۰۱ صفحه ۹ – ماده ۹</p> <p><a href="https://www.majmainfo.ir/تخفیف-شهریه/">لینک بخش نامه</a> ۱ – <a href="https://www.majmainfo.ir/سامانه-هم-آوا/">لینک بخش نامه ۲</a></p> ۲.دانشجویانی انصرافی که یک ترم به بالا تحصیل کرده‌اند و دانشجویانی که عدم مراجعه یک ترم یا بیشتر داشته و متعاقب آن انصراف از تحصیل می‌دهند.

۱- دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلان بخش های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می باشند تشکیل و با بکارگیری و سازمان دهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره های علمی و کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام می کند.<br> ۲- دانشگاه جامع علمی – کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی – کاربردی در کشور است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود.<br> ۳- هدف دانشگاه جامع فراهم آوردن موجباتی است که مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی را برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می باشد به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.<br> ۴- دانشگاه جامع مسوولیت برنامه ریزی، سازماندهی، پشتیبانی های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاستگذاری های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی وکاربردی را بر عهده دارد.<br> ۵- مراکز و موسسات آموزش عالی علمی -کاربردی زیر نظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزش های علمی-کاربردی و به قصد ارتقای دانش کار و ایجاد مهارت های متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد می‌باشد. از اهداف آموزش های علمی کاربردی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:<br> ۱- ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه (صنعتی، نظامی و دانشگاهی) در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی-کاربردی کشور.<br> ۲- ارتقای شاخص های کمی و کیفی آموزش های کاربردی در جامعه.<br> ۳- فراهم سازی زیر بنای مناسب بمنظور بکارگیری توان دانش آموختگان دوره های نظری در حل مسائل کاربردی.<br> ۴- زمینه سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین.

۱- ارایه مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری – دانشگاه جامع علمی – کاربردی هم‌چون سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دانشگاه تهران، صنعتی شریف، امیر کبیر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، خواجه نصیر طوسی و …)<br> ۲- دانشگاه جامع علمی – کاربردی یکی از دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است، تمامی ضوابط و مقررات آموزشی آن مطابق با چهارچوب ها و قوانین آن وزارتخانه بوده و مدرک تحصیلی آن نیز از سوی آن وزاتخانه صادر می گردد.<br> ۳- بنابراین اعتبار مدارک اخذ شده از این دانشگاه برای ادامه تحصیل و سایر موارد، مانند دانشگاه های دیگر وزارت علوم می باشد.<br> ۴- مدرک دانشگاه جامع علمی- کاربردی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و برای ادامه تحصیل در کلیه دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور معتبر است.

۱- داشتن مدرک دیپلم (معدل کل مهم است)<br> ۲- ورود به دوره‌های مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی بدون آزمون بوده و بر اساس معدل مقطع تحصیلی قبل می‌باشد.<br> ۳- برای دوره های کاردانی مدرک مورد نیاز دیپلم می باشد و نیازی به مدرک پیش دانشگاهی نیست.<br> ۴- تمام دارندگان دیپلم با هر رشته‌ای می توانند بدون توجه به نوع مدرک و رشته تحصیلی دیپلم در هر رشته ای که علاقه داشته باشند، ثبت نام کنند.<br> ۵- دارندگان کلیه‌ی دیپلم‌ها مجاز به انتخاب رشته می‌باشند.<br> ۶- در صورت عدم ارتباط نوع دیپلم، پذیرفته شده می‌بایست تا حداکثر ۶ واحد واحد جبرانی را بگذراند.<br> ۷- شرط سنی ندارد.

۱- مدت زمان برای اخذ مدرک کاردانی = ۲ سال<br> ۲- تعداد واحد = ۷۲ واحد<br> ۳- تعداد ترم = ۴ ترم چهار ماه و ۲ ترم تابستان ۲ ماه<br> ۴- در صورتی که دانشجویان طبق جدول ترم / دروس ارایه شده توسط مرکز، ترم / دروس را اخذ و نمره قبولی بگیرند.

۱- داشتن مدرک کاردانی یا کارشناسی<br> ۲- ورود به دوره‌های مقطع کارشناسی دانشگاه جامع علمی – کاربردی بدون آزمون بوده و بر اساس معدل مقطع تحصیلی قبل می‌باشد.<br> ۳- تمام دارندگان مدرک کاردانی یا کارشناسی با هر رشته‌ای می توانند بدون توجه به نوع مدرک و رشته مدرک تحصیلی قبلی در هر رشته ای که علاقه داشته باشند، ثبت نام کنند.<br> ۴- تمام دارندگان مدرک کاردانی و یا مدرک کارشناسی می‌توانند بدون توجه به نوع مدرک و رشته تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی قبلی در هر رشته‌ای که علاقه داشته باشند، ثبت نام کنند.<br> ۵- دارندگان کلیه‌ی رشته‌ها مجاز به انتخاب رشته می‌باشند.<br> ۶- در صورت عدم ارتباط نوع کاردانی یا کارشناسی، پذیرفته شده می بایست تا حداکثر ۸ واحد پیش نیاز را بگذراند.<br> ۷- شرط سنی ندارد.

۱- مدت زمان برای اخذ مدرک کارشناسی ناپیوسته = ۲ سال<br> ۲- تعداد واحد = ۷۰ واحد<br> ۳- تعداد ترم = ۴ ترم چهار ماه و ۲ ترم تابستان ۲ ماه<br> ۴- در صورتی که دانشجویان طبق جدول ترم / دروس ارایه شده توسط مرکز، ترم / دروس را اخذ و نمره قبولی بگیرند

۱- برنامه‌ریزی و شرکت در کلاس های دانشگاه به صورت حضوری بوده و مطابق برنامه ریزی های متداول نظام آموزش عالی کشور می باشد.<br> ۲- با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه شاغل می باشند در حد مقدور تمهیداتی در زمان‌بندی کلاس‌ها و امتحانات برای این قشر از دانشجویان اندیشیده شده است.<br> ۳- کلاس‌‌ها در رشته بین ۲-۳ روز ۶-۸ ساعت در هفته برگزار می‌گردد. (در بعضی از رشته‌ها یا ترم‌ها به چهار روز می‌رسد)<br> ۴- حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و ساعات غیبت دانشجو در هر درس نباید از سه شانزدهم مجموع جلسات / ساعات آن درس بیشتر گردد.

۱- یکی از ویژگی های تحصیل در دانشگاه جامع علمی – کاربردی پایین بودن شهریه می باشد.<br> ۲- میزان شهریه به نوع گروه آموزشی، رشته و تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم بستگی دارد.<br> ۳- مبلغ شهریه شامل شهریه ثابت و متغیر می‌باشد که در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.<br> ۴- سهم مرکز آموزش از شهریه ۸۵ درصد و سهم دانشگاه جامع علمی – کاربردی ۱۵ درصد می‌باشد.<br> ۵- شهریه‌ها به صورت بر خط(آنلاین) در سامانه هم‌آوا پرداخت می‌گردد.

۱- متقاضیان می‌توانند با تکمیل کاربرگ پیش ثبت نام نسبت به ثبت اطلاعات شناسایی، اطلاعات تحصیلی و اطلاعات تماس خود اقدام و منتظر تماس از طرف مشاوران مرکز باشد.<br> ۲- <a href="https://www.majmainfo.ir/پیش-ثبت-نام/">لینک صفحه‌ی پیش ثبت نام</a><br> ۳- متقاضیان می‌توانند با مراجعه و یا تماس با مشاوران مرکز اطلاعات مورد نظر دریافت نمایند.<br> ۴- شماره تماس همراه مشاوران = ۰۹۲۲۴۸۳۵۸۸۶<br> 5- زمان دقیق شروع ثبت نام اصلی هر دوره معمولا از طریق سایت سازمان سنجش (Sanjesh.org) و سایت دانشگاه جامع علمی – کاربردی (Uast.ac.ir) و سامانه مرکز (Majmainfo.ir) و همچنین رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم می‌رسد.<br> ۶- زمان تقریبی ثبت نام اصلی معمولا در ماه‌های تیر یا مرداد ماه برای ورودی های مهر و ماه‌های آذر و دی ماه برای ورودی‌های بهمن می‌باشد.<br> 7- داشتن کد رشته مورد نظر در مرکز آموزش علمی – کاربردی افق درج شده در پوستر یا پایگاه اطلاع رسانی Majmainfo.ir جهت درج در سایت سازمان سنجش<br> ۸- آماده نمودن اصل و کپی مدارک برای ثبت نام در سایت سازمان سنجش: شناسنامه، کارت ملی، مدرک دیپلم (معدل کل مهم است)، عکس پرسنلی<br> ۹- در روز شروع ثبت نام مقطع کاردانی به سایت سازمان سنجش مراجعه و کارت ثبت نام را خریداری و وارد سامانه سنجش شوید و اطلاعات درخواستی را تکمیل و در قسمت کد رشته محل انتخابی کد رشته مورد نظر در مرکز آموزش علمی – کاربردی افق را درج می نمایید.<br> ۱۰- متقاضیان در صورت انجام پیش ثبت نام فقط با پرداخت هزینه کارت ثبت نام در سازمان سنجش توسط کارشناسان و مشاوران مرکز به طور مستقیم ثبت نام می گردند.

۱- هدف از آموزش های علمی- کاربردی آموزش مهارت‌های لازم به افراد برای احراز مشاغل پس از تحصیل بوده و پس از فراغت از تحصیل، قابلیت‌های لازم برای جذب در شغل مورد نظر را داشته و مهمتر از آن قابلیت خود اشتغالی داشته باشد.<br> ۲- طبق آمار اعلام شده توسط دانشگاه جامع علمی – کاربردی بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه مشغول به کار شده‌اند.

۱- دانشجویان گرامی می‌بایست برای مشاهده‌ی برنامه‌ی آزمون‌های پایان ترم خود که قطعی و تثبیت شده است، به صفحه اختصاصی خود در سایت هم آوا مراجعه نمایند.<br> ۲- برنامه آزمون‌ها (امتحانات) پایان نیمسال تحصیلی از طریق سامانه هم آوا بخش دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مورد تایید است.<br> ۳- برنامه آزمون‌ها (امتحانات) از تاریخ تعیین شده در سامانه هم‌آوا، قابل مشاهده و پرینت کردن می‌باشد.<br> ۴- تاکید می گردد دقت نمایید حتما زمان دریافت کارت ورود به جلسه محل آزمون و شماره صندلی شما برای کلیه آزمون های شما در کارت ورود به جلسه درج شده باشد .<br> ۵- آزمون ها طبق برنامه اعلام شده در سامانه هم‌آوا برگزار خواهد شد.<br> ۶- سایر برنامه هایی که تاکنون از هر طریق دریافت نموده‌اید (برنامه ابتدای ترم در سایت یا ارسال دوستان) قابل استناد نمی‌باشد.<br> ۷- قوانین و اطلاعات مربوط به آزمون ها را در اطلاعیه و بخشنامه های مربوطه در کانال و سایت مرکز حتماً مشاهده و مطالعه نمایید.<br> ۸- عدم رعایت قوانین و تاخیر و از دست دادن فرصت آزمون ها، به دلیل عدم آگاهی و بی اطلاعی از دانشجویان قابل پذیرش نیست و مسوولیت بروز هرگونه مشکل با دانشجو می باشد

۱- برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می بایست ابتدا کاربرگ‌های نظرسنجی مدرسان را در سامانه هم‌آوا تکمیل و ارسال نمایید.<br> ۲- برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می‌بایست هیچگونه بدهی به دانشگاه جامع علمی- کاربردی در خصوص ۱۵ درصد حق نظارت نداشته باشید.<br> ۳- برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می‌بایست هیچگونه بدهی به مرکز آموزش علمی – کاربردی افق در خصوص ۸۵ درصد شهریه نداشته باشید.<br> ۴- مرکز آموزش علمی – کاربردی افق در خصوص ۸۵ درصد شهریه با دانشجویان در زمان آزمون‌ها (امتحانات) همکاری و مساعدت می‌نماید.<br> ۵- دریافت و همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون که برای کلیه آزمون ها (حتی ژوژمان ها) به غیر از کاربینی و کارورزی که شماره صندلی اختصاص داده شده باشد الزامی است.<br> ۶- تاکید می گردد دقت نمایید حتما زمان دریافت کارت ورود به جلسه محل آزمون و شماره صندلی شما برای کلیه آزمون های شما در کارت ورود به جلسه درج شده باشد .<br> ۷- همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان که دارای شماره صندلی برای تمام آزمونهاست، در کلیه‌ی آزمون ها الزامیست.<br> 8- این کارت می‌بایست پرینت شده در قطع A4 باشد.<br> ۹- حتما در کلیه‌ی روزهای آزمون کارت ورود به جلسه امتحان را همراه داشته باشید.<br> ۱۰- نداشتن کارت ورود به جلسه دارای شماره صندلی منجر به از دست دادن فرصت امتحان خواهد شد و تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نمی باشد.<br> ۱۱- حتما بعد از مشاهده شماره صندلی برای کلیه آزمونها اقدام به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه بنمایید.

۱- دانشجویان گرامی دارای غیبت بیش از حد مجاز (بیش از ۳ جلسه از ۱۶ جلسه در ترم های نیم‌سال اول و دوم = ترم‌های ۴ ماهه و یک جلسه از ۸ جلسه در ترم‌های تابستان = ترم‌های ۲ ماهه) مجاز به شرکت در آزمون‌ها (امتحانات) نمی‌باشند.<br> ۲- مرجع تعیین کننده غیبت دانشجویان، غیبت‌های درج شده توسط مدرسان گرامی در لیست حضور و غیاب می‌باشند.<br> ۳- برای دریافت کارت ورود به جلسه و اطلاع از حذف شدن از آزمون دانشجویان (غیبت موجه و یا غیبت غیر موجه) از روز اعلام شده در سامانه هم‌آوا و سامانه مرکز می‌توانید از قسمت مشاهده و دریافت کارت آزمون، حذف شدن از آزمون را مشاهده نمایید.<br> ۴- دانشجویان گرامی دارای غیبت موجه یا غیبت غیرموجه تحت هیچ شرایطی اجازه شرکت و حضور در جلسه آزمون را نخواهند داشت.

۱- محل برگزاری آزمون‌ها (امتحانات) در کارت آزمون قید شده است.<br> ۲- ۱۵ دقیقه قبل از آزمون امکان ورود به این محل برگزاری میسر می‌باشد.<br> ۳- امکان پذیرش دانشجویان مراجعه کننده با تاخیر در جلسه آزمون میسر نمی‌باشد.<br> ۴- جهت مطالعه قبل از آزمون از حیاط مرکز و یا کلاس‌های تعیین شده استفاده نمایید.<br> ۵- به منظور تمرکز دانشجویان در جلسه آزمون ، لطفا در راهروهای ساختمان تجمع ننمایید.<br> ۶- سکوت را در کلیه قسمت های ساختمان رعایت نمایید.<br> ۷- بعد از برگزاری آزمون لطفا مرکز را سریعا ترک نمایید تا دانشجویان گروه بعد بتوانند در زمان تعیین شده در جلسه آزمون شرکت نمایند.

<ol><li style="text-align: right">همراه داشتن مدارک شناسایی (کارت‌های ملی و دانشجویی و پرینت آزمون) الزامی است.</li><li style="text-align: right">در ابتدای آزمون کلیه‌ی اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه هم‌چون: شماره‌ی صندلی، رشته، مقطع، عنوان درس، نام مدرس، شماره درس و … کنترل نمایید و در صورت یکسان نبودن اطلاعات آنرا به مسوول آزمون اطلاع دهید.</li><li style="text-align: right">بر روی کلیه‌های برگه‌های سوالات و پاسخ‌نامه‌ها نام و نام خانوادگی خود را قید نماید.</li><li style="text-align: right">در صورت استفاده از چند برگ برای پاسخنامه حتما در پایان جلسه آنرا به مسوول آزمون تحویل تا برگه‌ها به هم منگنه گردد.</li><li style="text-align: right">درکلیه‌ی جلسات می‌بایست موارد ذیل همراه دانشجو باشد: کارت ورود به جلسه آزمون، کارت ملی، کارت دانشجويي به استثنای دانشجویانی که کارت دانشجویی ایشان هنوز صادر نشده است.</li><li style="text-align: right">کلیه کارت‌های دانشجویی می‌بایست ممهور به مهر واحد ثبت نام و درج اعتبار در ترم جاری باشد. درغیر این صورت از ورود دانشجويان به مرکز و جلسه آزمون جلوگیری می گردد.</li><li style="text-align: right">در صورت نیاز به برگ اضافه، پرسش و … فقط دست خود را بالا بگیرید تا مسوول آزمون به موضوع شما رسیدگی نماید.</li><li style="text-align: right">در صورت وجود هر نکته یا مطلبی نسبت به سوالات آنرا در برگ سوالات درج نمایید، تا به اطلاع مدرس رسانده شود.</li><li style="text-align: right">رعایت آیين نامه انضباطي ، مقررات و ضوابط شئونات و پوشش اسلامي هنگام حضور در جلسات آزمون‌ها</li><li style="text-align: right">رعایت شئونات اسلامی و پوشش متعارف دانشجویی برای خواهران (عدم استفاده از مانتو کوتاه و جلو باز ، شال و روسری ، لاک ناخن و…) برای برادران (عدم استفاده از شلوار گرمکن ؛ رنگ کردن مو ؛ شلوارهای دارای پارگی و …) مقررات در آیین نامه انضباطی درج شده است.</li><li style="text-align: right">رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به شئونات اسلامی خانمها و آقایان، منجر به برگزاری بهتر آزمون و کاهش تذکرات منجر به تشویش و اضطراب قبل از آزمون می گردد.</li><li style="text-align: right">ورود دانشجویان بعد از سی دقیقه از شروع آزمون امکان‌پذیر نمی‌باشد.</li><li style="text-align: right">در صورت خروج دانشجویان از جلسه <strong>آزمون‌ها (امتحانات)</strong> در هر زمان، از پذیرش دانشجویان متاخر جلوگیری خواهد شد و امکان اخذ آزمون برای دانشجویان متاخر میسر نمی‌باشد.پیشنهاد می‌گردد.</li><li style="text-align: right">دانشجویان بیش از ۴۵-۶۰ دقیقه در جلسه‌ی <strong>آزمون‌ها (امتحانات)</strong> حضور داشته باشند، به‌منظور بازبینی پاسخ‌ها خود و همچنین رسیدن دانشجویان هم‌کلاسی که به علت ترافیک و … به جلسه آزمون دیرتر می‌رسند.</li></ol>

<ol><li>ارتکاب تقلب به هر نحو (استفاده دانشجو از اطلاعات، تجهیزات و یا امکانات به صورتی که مجاز نباشد، با قصد قبلی برای ارائه نتیجه یک فعالیت آموزشی یا پژوهشی موظف).</li><li>فرستادن دیگری به جای خود یا شرکت به جای دیگری در جلسه آزمون</li><li>مبادله هر شیء یا وسیله بین دانشجویان داخل جلسه آزمون</li><li>تمرکز نگاه به سایر دانشجویان در حال آزمون و برگه آن ها</li><li>صحبت با دیگر دانشجویان و مراقبین در حین برگزاری آزمون (مدرس در حد معقول و محدود از این مورد استثناء است).</li><li>ارتکاب هر عملی که موجب برهم خوردن نظم و آرامش جلسه آزمون و مجموعه آموزشی باشد، همانند تجمع بعد از خروج از جلسه در اطراف محل برگزاری.</li><li>عدم رعایت تذکرات و توصیه های مراقبان و مسئولان جلسه آزمون (مانند ننشستن بر روی صندلی شماره گذاری شده غیر مرتبط).</li><li>از بین بردن یا تخریب مدارک و یا تجهیزات محل آزمون.</li><li>تفکیک و جداسازی برگه های امتحانی به هم دوخته شده (منگنه شده).</li><li>خارج نمودن مستندات، مدارک و اوراق امتحانی از محل آزمون بدون اطلاع مسئولان جلسه</li><li>همراه نداشتن کارت شناسایی دانشجویی (نوشتن هرگونه یادداشت بر روی کارت مذبور معادل برگه تقلب محسوب می گردد).</li><li>عدم رعایت سایر ضوابط از قبل اعلام شده توسط حوزه آموزش نظیر حضور به موقع در جلسه آزمون.</li></ol>

<ol><li>در ایام <strong>آزمون‌ها (امتحانات</strong><strong>)</strong> فقط مدارک و وسایل مورد نیاز جهت شرکت در امتحان مجاز به ورود به مکان آزمون می‌باشد.</li><li>همراه داشتن کتاب، جزوه درسی، نت، یادداشت دست نویس درسی و غیردرسی مرتبط و غیرمرتبط، هرگونه برگه اضافی حتی برگه سفید تخلف محسوب می گردد.</li><li>درآزمون‌های مجاز به استفاده از ماشین حساب باید از ماشین حساب های ساده و بدون حافظه جانبی استفاده نمود و به هیچ عنوان نمی‌توان از موبایل به این منظور استفاده کرد.</li><li>درآزمون‌های مجاز به استفاده از کتاب، جزوه، برگه که قبلاً توسط مدرس یا بخش آزمون در برگه آزمون ذکر گردیده باشد.</li><li>همراه داشتن کیف، ساک، کیف دستی، موبایل، هرگونه وسایل شخصی و … در داخل مکان آزمون به هیچ عنوان امکان‌پذیر نمی‌باشد.</li><li>کلیه وسایل اضافی خود را خارج از مکان آزمون قرار دهید .</li><li>شایان ذکر است مرکز هیچ مسوولیتی درقبال نگهداری و کنترل وسایل شخصی دانشجویان ندارد.</li><li>همراه داشتن تجهیزات الکترونیکی هم‌چون: تلفن همراه، پیجر، هندزفری، پخش کننده های صدا و تصویر (پلیرها)، سایر دستگاه های الکترونیکی ضبط و پخش و ارسال صدا و تصویر و تجهیزات آن ها.</li><li>وسایل هوشمند هم‌چون: ماشین حساب حافظه‌دار، ساعت، دستبند، عینک، انگشتر خودکار، پاک‌کن و …</li><li>همراه داشتن ماشین حساب (به جز مواردی که قبلاً توسط مدرس یا بخش آزمون محل آموزش به صورت کتبی اعلام گردیده باشد و ماشین حساب های بدون حافظه).</li><li>لوازم تزئینی (اکسسوری) نباید فلزی باشند(گل سر، تل، آینه و… باید حتما ً پلاستیکی باشند)</li></ol>

۱- دانشجویان متقاضی تجدید نظر نمرات اخذ شده در بازه‌ی زمانی اعلام شده توسط دانشگاه جامع علمی – کاربردی در سامانه هم‌آوا می توانند درخواست خود را از طریق سامانه هم‌آوا اعلام نمایند.<br> ۲- مدرسان مرتبط با دروس نتیجه را در همین سامانه اعلام می‌نمایند.<br> ۳- مراجعه و درخواست کتبی در این خصوص امکان‌پذیر نمی‌باشد.<br> ۴- کلیه امور مرتبط با درخواست تجدید نظر نمرات اخذ شده و پاسخ آن در سامانه هم‌آوا انجام می‌گردد.

<p><br></p>- مدرسان گرامی با آشنایی با نحوه ورود و ثبت اطلاعات در سامانه هم آوا به لینک زیر مراجعه فرمایید. <a href="https://edu.umsu.ac.ir/index.aspx?pageid=30619" target="_blank" rel="noopener">لینک</a>

بدینوسیله به اطلاع کلیه مدرسان گرامی می‌رساند، بر اساس نامه شماره‌ی = ۱۸۸۹/۱۴۰۱/ت غ مورخ ۰۱/۰۴/۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی صدور گواهی تدریس، منوط به شرایط اعلام شده می باشد.

بر اساس نامه شماره‌ی ۳۵۹۴/۱۴۰۱/ ت غ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت ارتقای سطح مدرسان شرایط ذکر شده اجرایی خواهد شد. <a href="https://www.majmainfo.ir/wp-content/uploads/2023/03/3594-1401-06-13.pdf">برای مشاهده متن نامه کلیک نمایید</a>

مدرسان محترم دروس معارف جهت افزایش سقف واحدهای تدریس خود در هر ترم به سایت <a href="http://saja.nahad.ir" target="_blank" rel="noopener">saja.nahad.ir</a> مراجعه نمایید.

<ol><li>دانشجویان گرامی دارای غیبت بیش از حد مجاز (بیش از ۳ جلسه از ۱۶ جلسه در ترم های نیم‌سال اول و دوم = ترم‌های ۴ ماهه و یک جلسه از ۸ جلسه در ترم‌های تابستان = ترم‌های ۲ ماهه) مجاز به شرکت در <strong>آزمون‌ها (امتحانات) نمی‌باشند.</strong></li><li><strong>مرجع تعیین کننده غیبت دانشجویان، غیبت‌های درج شده توسط مدرسان گرامی در لیست حضور و غیاب می‌باشند.</strong></li><li>برای دریافت کارت ورود به جلسه و اطلاع از حذف شدن از آزمون دانشجویان (غیبت موجه و یا غیبت غیر موجه) از روز اعلام شده در سامانه هم‌آوا و سامانه مرکز می‌توانید از قسمت مشاهده و دریافت کارت آزمون، حذف شدن از آزمون را مشاهده نمایید.</li></ol>

<ol><li>بر اساس مجموعه قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی موارد زیر مورد تاکید است</li></ol> <p><a href="https://www.majmainfo.ir/wp-content/uploads/2023/03/1506931603-.pdf">لینک متن قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی</a></p> <p>ماده ۲۰ -ارزیابی پیشرفت دانشجو در هر درس توسط مدرس آن درس و بر اساس حضور و فعالیتدر کلاس، انجام تکالیف و نتایج امتحانات انجـام مـیشـود و بـه صـورت عـددي از صـفر تـا بیسـت محاسبه میشود.</p> <p>نمرات دروس کارورزي، عملیات صحرایی، کار در عرصه و دروسی که در برنامـه درسـی<br> مصوب، با پروژه ارایه میشود، در صورتیکه به تشـخیص مـدرس و تاییـد گـروه آموزشـی مربوطـه تکمیل آنها در طول یک نیمسال تحصیلی میسر نباشد، ناتمام تلقی میشود و قطعـی شـدن نمـره ناتمام حداکثر تا ۴۵ روز پس از آخرین امتحان در نیمسال و یا دوره به نمره قطعی تبدیل میشـود. و نیمسال ثبت نمره درس کارورزي همان نیمسال انتخاب واحد درس میباشد.</p> -نحوه تقسیم بندي و احتساب نمرات در یک نیمسال تحصیلی صرفاً در دروس نظـري بـه<br> سه روش زیر با تشخیص مدیرگروه آموزشی قابل اجرا میباشد و حداکثر تا دو هفتـه بعـد از شـروع کلاسها طی نامهاي از سوي مدرس به مدیر گـروه آموزشـی اعـلام تـا موضـوع در گـروه آموزشـی بررسی و اعلام نظر نهایی شود.<br> الف- نمره دو قسمتی:<br> – حضور ۱۶ جلسه در کلاس درس (۱ نمره)<br> – امتحان پایان ترم از کلیه فصول تدریس شده (۱۹ نمره)<br> ب- نمره سه قسمتی:<br> – حضور ۱۶ جلسه در کلاس درس (۱ نمره)<br> – امتحان میان ترم بدون حذف فصلهاي مربوط در پایان ترم (۳ نمره)<br> – امتحان پایان ترم از کلیه فصول تدریس شده (۱۶ نمره)<br> ج- نمره چهار قسمتی:<br> – حضور ۱۶ جلسه در کلاس درس (۱ نمره)<br> – امتحان میان ترم بدون حذف فصلهاي مربوط در پایان ترم (۲ نمره)<br> – شرکت در کارهاي تحقیقاتی مهارتی درس از طریق ارائه تحقیق و پروژه به تشخیص مدرس (۱ نمره)<br> – امتحان پایان ترم از کلیه فصول تدریس شده (۱۶ نمره)

<ol><li>پس از جلسه آزمون و جمع آوری پاسخنامه ها مدرسان گرامی همان روز یا حداکثر روز بعد برای دریافت پاسخنامه های دانشجویان لازم است شخصا به مرکز مراجعه نمایند.</li><li>طبق برنامه زمانبندی سامانه هم آوا لازم است حداکثر ۵ روز پس از جلسه آزمون نمره ها در سامانه بارگزاری شود.</li></ol>

۱- دانشجویان متقاضی تجدید نظر نمرات اخذ شده در بازه‌ی زمانی اعلام شده توسط دانشگاه جامع علمی – کاربردی در سامانه هم‌آوا می توانند درخواست خود را از طریق سامانه هم‌آوا اعلام نمایند.<br> ۲- مدرسان مرتبط با دروس نتیجه را در همین سامانه اعلام می‌نمایند.<br> ۳- مراجعه و درخواست کتبی در این خصوص امکان‌پذیر نمی‌باشد.<br> ۴- کلیه امور مرتبط با درخواست تجدید نظر نمرات اخذ شده و پاسخ آن در سامانه هم‌آوا انجام می‌گردد.

<div>برای دانشجویانی که کلیه دروس خود را در طول تحصیل اخذ و نمره قبولی گرفته‌اند بر اساس سال ورود و تاریخ ترم آخر آنها به شرح ذیل می‌باشد:</div><div>۳۰ بهمن ماه</div><div>۳۱ تیرماه</div><div>۳۱ شهریور ماه</div><div>برای دانشجویانی که درس معرفی به استاد دارند، با توجه به زمان تاریخ ثبت نمره آخرین درس معرفی به استاد محاسبه خواهد شد.</div><div>از ۱ آذر تا ۱۵ اردیبهشت سال بعد = ۳۰ بهمن سال قبل</div><div>از ۱۶ اردیبهشت تا ۳۱ تیر = ۳۱ تیر سال جاری</div><div>از ۱ مرداد تا ۳۰ آبان = ۳۱ شهریور سال جاری</div>

<p> 1-دانشجویانی که دروس مصوب خود را با موفقیت به اتمام رسانده باشند، در صورت احراز شرایط ذیل می توانند مراحل صدور گواهی موقت خود را پیگیری نمایند. </p><p> 2- گذراندن کلیه‌ی دروس طبق سرفصل مصوب دانشگاه جامع علمی – کابردی و اخذ نمره قبولی و کامل بودن نمرات </p><p> 3- لازم به ذکر است هرگونه ایراد آموزشی، سنوات تحصیلی، نقص مدارک پرونده، بدهی مالی و … مانع از ارجاع پرونده فارغ التحصیلان به واحد فارغ التحصیلان خواهد شد. خواهشمند است جهت پیگیری در صورت وجود هر یک از موارد فوق، آن‌ها را تکمیل و به واحد مربوطه تحویل نمایید. </p><p> 4- کامل بودن پرونده تحصیلی </p><p> 5- ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه هم‌آوا </p>

<p>1-&nbsp;در ابتدا لازم است دانش آموخته به آدرس https://tw.uast.ac.ir/fa/form/970 مراجعه نموده و فرم پرسشنامه دانش آموخته را تکمیل نموده و کد پیگیری را دریافت نماید. این کد هنگام مراجعه به مرکز لازم است ارائه شود.</p><p>2-&nbsp;مدت زمان آماده شدن و صدور گواهی‌نامه‌ی موقت پایان تحصیلات بیش از ۹۰ روز کاری می‌باشد.</p>

<ol> <li>دانشجویان مقطع کاردانی: ارایه‌ی اصل مدرک دیپلم و تاییدیه دیپلم (از سامانه آموزش و پرورش به نشانی: emt.medu.ir&nbsp;)</li> <li>دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته: ارایه‌ی اصل مدرک کاردانی یا کارشناسی و تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مدرک کاردانی یا کارشناسی (از دانشگاه یا مرکز آموزش عالی قبلی)</li> <li>کپی کامل از صفحات شناسنامه</li> <li>کپی کارت ملی</li> <li>دانش آموختگان ذکور جهت دریافت مدرک تحصیلی خود باید یکی از مدارک زیر را ارائه نمایند.(جهت کسب اطلاعات بیشتر <a href="https://www.majmainfo.ir/wp-content/uploads/2024/04/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%AE%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B0%DA%A9%D9%88%D8%B1.pdf">اینجا</a> کلیک کنید)</li> </ol><ul> <li>کارت پایان خدمت هوشمند</li> <li>کارت معافیت دائم</li> <li>برگه معافیت خدمت بدون غیبت در مدت اعتبار</li> <li>گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر</li> <li>گواهی صادر شده از نیروهای مسلح</li> <li>برگه آماده به خدمت</li> </ul><p> </p><ol> <li>عکس ۴*۳ پرسنلی، رنگی، زمینه سفید، برای بانوان با حجاب کامل، ۶ قطعه</li> <li>اصل کارت دانشجویی</li> <li>ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه هم آوا</li> <li>پرداخت هزینه صدور دانشنامه</li> <li>تسویه حساب مالی بابت ۱۵% حق نظارت دانشگاه جامع علمی – کاربردی</li> <li>تسویه حساب مالی&nbsp; بابت ۸۵% شهریه مرکز آموزش علمی – کاربردی افق</li></ol>

<ol><li>سامانه‌ی جامع آموزش دانشگاه جامع علمی – کاربردی – هم آوا نام دارد.</li><li>سامانه هم آوا یک سامانه جامع کشوری می باشد که توسط دانشگاه جامع علمی – کاربردی طراحی شده و کلیه‌ی مراکز آموزش علمی – کاربردی در سطح کشور از آن استفاده می نمایند.</li><li>این سامانه متمرکز دانشگاه جامع علمی – کاربردی جهت انجام تمامی امور در کلیه‌ی مراکز علمی کاربردی معرفی گردیده است.</li></ol>

<ol><li>ثبت نام</li><li>انتخاب واحد</li><li>دریافت گواهی اشتغال به تحصیل</li><li>دریافت کارت ورود به جلسه آزمون</li><li>مشاهده نمرات</li><li>دریافت کارنامه تحصیلی</li><li>اعتراض به نمرات</li><li>نظرسنجی مدرسان</li><li>دریافت کارنامه مالی</li><li>ثبت درخواست فارغ التحصیلی</li><li>پرداخت های مالی (شامل ۱۵% دانشگاه جامع علمی -کاربردی و ۸۵% مرکز)،</li><li>درخواست میهمان، انتقال، انصراف</li><li>سایر موارد</li></ol>

<ol><li>سامانه هم آوا را ترجیحاً با کامپیوتر یا لب تاپ باز نمایید.</li><li>نام کاربری : کدملی</li><li>رمز عبور : کدملی یا شماره شناسنامه</li><li>پس از مراجعه به آدرس سایت هم آوا در قسمت نام کاربری کد ملی و در قسمت رمز عبور کد ملی و یا شماره شناسنامه خود را وارد کنید. سپس و پاسخ سوال امنیتی را در قسمت مربوطه درج نمایید.</li><li>در صورتی که کد ملی و شماره شناسنامه شما یکسان است، در هر دو قسمت کد ملی را وارد کنید.</li><li>توجه : در سامانه هم آوا گزینه ایی به نام “نام کاربری/کلمه عبور خود را فراموش کرده ام” وجود دارد که شما می توانید به طور مستقیم از نام کاربری مطلع شوید که راهنمای آن در همین صفحه موجود است. (این کار برای بازیابی رمز عبور نیست و فقط جهت اطلاع از نام کاربری و شماره دانشجویی شما می باشد)</li><li>نشانی سامانه هم آوا : <a href="https://edu.uast.ac.ir" target="_blank" rel="noopener">edu.uast.ac.ir</a></li></ol>

<ol><li>برای ورود به سامانه در دوران کارشناسی، در صورتی که کاردانی خود را در یکی از مراکز علمی – کاربردی گذرانده اید، می بایست حرف a انگلیسی را در ابتدای کد ملی خود وارد نمایید.</li><li>در صورتی که بیش از یک بار در دانشگاه جامع ثبت نام داشته‌اید، ابتدای نام کاربردی حرف b و … را درج نمایید.</li><li>اگر دانشجو قبلاً در همین مرکز و یا سایر مراکز آموزش علمی – کاربردی دانشجو بوده و یا بنا به دلایلی انصراف داده و یا اخراج شده، به ازای هر بار پذیرفته شدن در دانشگاه، یک حروف انگلیسی به ابتدای نام کاربری شما اضافه می شود.</li><li>مثال : فرض کنید دانشجویی قبلا در مرکز آموزش علمی – کاربردی ………… پذیرفته شده و انصراف داده است. پس از این‌که در مرکز آموزش علمی – کاربردی افق پذیرفته می شود، ابتدای نام کاربری وی A قرار می‌گیرد. (A0018795065)</li><li>یا اگر دانشجویی مثلاً در مرکز آموزش علمی – کاربردی ………… مقطع کاردانی خود را گذرانده باشد و در مرکز آموزش علمی – کاربردی ………… در مقطع کارشناسی پذیرفته شود و انصراف بدهد، اگر جهت ادامه تحصیل به مرکز آموزش علمی – کاربردی افق بیاید ابتدای نام کاربری وی B قرار می گیرد. (B3825142598)</li></ol>

۱- داشتن مدرک دیپلم (معدل کل مهم است) ۲- ورود به دوره‌های مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی بدون آزمون بوده و بر اساس معدل مقطع تحصیلی قبل می‌باشد. ۳- برای دوره های کاردانی مدرک مورد نیاز دیپلم می باشد و نیازی به مدرک پیش دانشگاهی نیست. ۴- تمام دارندگان دیپلم با هر رشته‌ای می توانند بدون توجه به نوع مدرک و رشته تحصیلی دیپلم در هر رشته ای که علاقه داشته باشند، ثبت نام کنند. ۵- دارندگان کلیه‌ی دیپلم‌ها مجاز به انتخاب رشته می‌باشند. ۶- در صورت عدم ارتباط نوع دیپلم، پذیرفته شده می‌بایست تا حداکثر ۶ واحد واحد جبرانی را بگذراند. ۷- شرط سنی ندارد.

وارد سامانه هم آوا شوید. روی گزینه “نام کاربری/کلمه عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک نمایید. کدملی خود را به صورت کامل درج نمایید. جمع اعداد درج شده را در کادر مربوطه بنویسید و روی دکمه ادامه کلیک کنید. در پایین صفحه نام کاربری و شماره دانشجویی شما نمایش داده خواهد شد.

برای ورود به سامانه هم آوا نام کاربری و رمز ورود مختص شما تعریف شده است. لطفا در حفظ و نگهداری آن دقت نمایید. برای اطمینان می توانید نام کاربری و رمز ورود را برای خود از طریق پیامک، رایانامه (ای – میل) – شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ یا تلگرام یا ایتا و بله ارسال نموده و بر روی تقویم یا دفتر یادداشت نمایید و یا به هر روش دیگر ذخیره نمایید. لازم به ذکر است که در طول تحصیل فقط یک بار می توانید درخواست تغییر رمز را به دانشگاه ارسال نمایید. برای درخواست تغییر رمز به سامانه مدیریت درخواست ها مراجعه نموده و مشخصات کامل خود را ذکر نمایید.

نام کاربری شما توسط واحد آموزش غیر فعال شده است. تیکت نمایید. لینک ارسال تیکت

جهت پرداخت ما به التفاوت شهریه، به منوی تسویه حساب مالی مراجعه کنید.

پس از انتخاب واحد در سامانه هم آوا، برای آنکه انتخاب واحد شما نهایی شود باید ۱۵% شهریه را نیز پرداخت نمایید. برای این منظور وارد سامانه هم آوا شده و روی دکمه دسترسی کلیک نمایید، سپس گزینه ی انتخاب واحد را انتخاب نمائیی. بعد از کلیک روی دکمه ی انتخاب واحد، دروس انتخاب شده نمایش داده می شود. روی گزینه ی نهایی کردن دروسی که ثبت موقت هستند در بالای صفحه کلیک کنید و سپس گزینه ی پرداخت را بزنید. توجه : پس از انتخاب کردن هر درس در صفحه انتخاب واحد، جلوی عنوان هر درس یک تاریخ و ساعت درج شده است که نشان دهنده زمانیست که آن درس در حالت ثبت موقت باقی می ماند و پس از گذشت زمان درج شده آن درس به صورت سیستمی حذف می گردد. دقت نمایید که قبل از تاریخ درج شده اقدام به نهایی کردن دروس خود نمایید.

۱. در کارنامه مالی موجود در سامانه هم آوا دو قسمت وجود دارد : شهریه مرکز آموزش علمی – کاربردی افق شهریه ستاد یا شهریه ۱۵% حق نظارت ۲. شهریه ستاد یا شهریه ۱۵% حق نظارت برای دانشگاه جامع علمی – کاربردی می باشد و بلافاصله پس از انتخاب واحد باید در سامانه هم آوا پرداخت گردد. ۳. شهریه مرکز آموزش علمی – کاربردی افق برای مرکز می باشد و شما این مبلغ را در هم آوا به صورت برخط پرداخت می‌نمایید. ۴. برای همین است که در سامانه هم آوا برای شهریه مرکز بدهی ثبت شده است. ۵. بنابراین شما همیشه برای پرداخت ۸۵ درصد شهریه مرکز و برای پرداخت ۱۵ درصد شهریه به سامانه هم آوا مراجعه نمایید. ۶. پرداخت شهریه ۱۵% حق نظارت برای دانشگاه جامع علمی – کاربردی در ترم یک توسط مرکز انجام می‌گردد.

در صورتی که ۱۵% شهریه خود را پرداخت کرده و انتخاب واحد خود را نهایی کرده باشید، با مراجعه به سامانه هم آوا و طی کردن مسیر دسترسی > تائید انتخاب واحد می توانید برنامه انتخاب واحد خود را مشاهده نمایید. در صورتی که برنامه ای مشاهده نکردید، انتخاب واحد توسط شما نهایی نشده است.

جهت مشاهده نمرات در نیمسال جاری به کارنامه موقت مراجعه نمایید.

جهت اعتراض نمره به کارنامه موقت مراجعه و گزینه اعتراض نمره در قسمت سمت راست نام درس را انتخاب نمایید.

معمولاً هنگامی که سامانه با گوشی موبایل یا تبلت باز می شود صفحه به صورت کامل لود نمی شود. لذا ترجیحاً جهت استفاده از سامانه از کامپیوتر استفاده نمایید. همچنین مرورگرهای کروم یا فایرفاکس خود را بروزرسانی نمایید.